Sunday, March 3, 2024

Ακρίβεια: Τα μέτρα για την αντιμετώπισή της

622 views
Κοινοποίηση

Αναλυτικά τα νέα μέτρα, τα οποία εξειδίκευσε ο υπουργός Ανάπτυξης, με στόχο τη μείωση των τιμών και το όφελος που θα έχουν οι καταναλωτές:

Πρώτο μέτρο

Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.
Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Δεύτερο μέτρο

Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.

Τρίτο μέτρο

Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

Τέταρτο μέτρο

Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

«Αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα είναι μία κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει πρώτον, άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά στα ράφια. Δεύτερον, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή, καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές» τόνισε ο κ. Σκρέκας.

Τρία μέτωπα: Βρεφικό γάλα, προσφορές και οπωροκηπευτικά – κρεατικά
Νέα αναχώματα στην ακρίβεια και σε φαινόμενα αισχροκέρδειας που κρατούν ψηλά τις τιμές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης θέλει να δημιουργήσει η κυβέρνηση. Η «μάχη», αυτή τη φορά, δίνεται σε τρία μέτωπα: στο βρεφικό γάλα, στις μεγάλες και μόνιμες προσφορές στα ράφια που πολλές φορές αποδεικνύονται πλασματικές για τους καταναλωτές και στα οπωροκηπευτικά προϊόντα και τα φρέσκα κρέατα.

«Στη μάχη αυτή αξιοποιούμε διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι, και θα έλεγα ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες, ότι η Ελλάδα δεν είναι “μπανανία” και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός» τόνισε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στο βρεφικό γάλα, το οποίο στην Ελλάδα πωλείται έως και 213% ακριβότερα σε σχέση με τη χαμηλότερη τιμή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η κυβέρνηση αποφάσισε την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους. Στόχος οι τιμές να συγκλίνουν με τον μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης.

Στο μέτωπο των προσφορών, περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% με μειώσεις στις τιμές των τιμοκαταλόγων και κατ’ επέκταση στο ράφι στα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά σπιτιού, τις οδοντόκρεμες, τα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και στις βρεφικές πάνες. Όπως επισήμανε ο κ. Σκρέκας, οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές.

Προσφορές – μείωση τιμών κατά 30%

Απορρυπαντικά
Καθαριστικά σπιτιού
Οδοντόκρεμες
Σαμπουάν
Αφρόλουτρα
Βρεφικές πάνες
Για την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, το Υπουργείο Ανάπτυξης απαγορεύει από εδω και στο εξής στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους, να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες. Το μέτρο αφορά σε όλους τους κωδικούς που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

Παρέμβαση όμως θα υπάρξει και στις τιμές των προϊόντων από το χωράφι στο ράφι. Όπως ανακοινώθηκε, οι προμηθευτές οπωροκηπευτικών προϊόντων και κρεατικών υποχρεούνται να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπονται πιστωτικά τιμολόγια ύψους έως 3% μόνο για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.

Οπωροκηπευτικά προϊόντα και τα φρέσκα κρέατα

Καθαρές τιμές πώλησης από τους προμηθευτές
«Με τα μέτρα αυτά σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς» υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

Οι έλεγχοι στην αγορά θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό, ενώ το 2023 επιβλήθηκαν 1.865 πρόστιμα συνολικού ύψους 13,4 εκατ. ευρώ.

Ρεπορτάζ: Άκης Αθανασόπουλος, Γωγώ Κατσέλη

ΠΗΓΗ: ERT

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

396402682 346095894498427 6008047625443043260 N

@2023 –  All Right Reserved. Designed and Developed by Digital Cities IKE

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?